Free Dancing Cursors at www.totallyfreecursors.com

Sabtu, 17 Mei 2014

- imperfect


 
     Aku seorang gadis biasa , muslimah biasa , anak yg biasa , kawan yg biasa . sungguh aku tidak sempurna . aku pendosa tanpa noktah . aku tak pernah brhenti dri melakukan kesilapan spnjg hari dlam kehidupanku . tidak ada yg sempurna dlm hidupku . aku seorang muslimah yang masih berlari lari mngejar makna solehah dlm diri . 

 Jika mahukan seorang muslimah yg indah perilakunya , sopan tutur bahasa nya , manis peribadinya , solehah akhlaknya . jujur aku katakan itu bukan lah akuuuu . amat jauh sekali dgan aku . tapi bukan alasan aku tidak boleh mngubah dri aku mnjdi lbih baik . Aku berbeza dari muslimah dan mukminah yg lain . sgt berbeza . aku tidak punyaa apa apaa . miskin dari segi kesempurnaan . tapi aku tahu manusia itu tidak sempurna . takkan nk bg alasan tidak sempurna ni sbgai alasan aku tak mgubah dri aku dr platform dan landasan ni . takkan selamanya cmni dan terus begini . 


  Jika kalian mmandang luaran aku . mgkin kalian boleh nilai aku seorang yg mgkin sempurna di mata kalian . tapi . aq mohon mohon sgat . tlg jgn nilai aku begitu . mgkin aku smpurna dr luaran . tp bukan dalaman . aku byk cacat cela . byk cacat cela yg prlu dibaiki . Allah . aku byak cacatnyaa . byak tidak smpurna jika nk dbandingkan dgan serikandi islam tdahulu . aku jauhhhh sgat . nk dbandingkan dgan amalan mreka , jihad mereka . thiqah mereka . aku jauhhhhhhh == qiamullail pun aku tak kuat nak istiqomah . sdgkan Muslim yg kuat itu mreka yg sntiasa brtahajud . kuatkah akuu ? lawan nafsu pun msih tergapai gapai . lemas dalam lautan nafsu . 

   Sesungguhnyaa jgn lah kita nilai pmulaan manusia itu ... tapi ..... nilai lah pengakhirannya . Dan aku amat percaya , selagi namanya manusia itu masih hidup , selagi tu lah dia boleh berubah mnjadi baik dan mmperbaiki dri dia mnuju ksempurnaan wlaupun bukan betul2 sempurna . sbb yg smpurna kat dunia ini hanya Nabi Muhammad (s.a.w) kitaa hambaa biasaa
Selagi ada hari , selagi daun yang bernamakan kita tidak gugur  selagi matahari tidak terbit di Barat ,Selagi itu lah kita semua masih punya peluang . peluang untuk terus perbaiki diridan peluang jadi ahli syurga

     Akhir bicaraa . aku mohon . doakan aku . doakan aku supaya kuat dlm mmperbaiki dri kearah lebih baik . agar aku dpat mnjdi seorang yg sempuna dimata ibu bapaku , smpurna di dpn kwnku dan smpurna didpn bakal suamiku nnti wlaupun masih adaa yg perlu dibaiki .. tapiii . biarlah kita x sempurna d hdapan mnusia , tp smpurna d mata Allah . masih mnejar erti solehah dlm dri . ingin mnjdi seorang wanita yg berkebolehan dlm semua aspek . bantu aku suport aku . aku lemah 

  Good niteee :) jom ke syurga sama-2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan